.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش 30 درصدي کشت راتون در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از افزایش 30 درصد کشت راتون در استان خبرداد.   

به گزارش شمال نيوز ،سید نصیر سیدمحمدی در مراسم  پایانی برداشت راتون در شهرستان املش گفت: در حالی که پارسال 42 هزارهکتار از سطح اراضی کشاورزی استان به کشت دوم اختصاص یافته بود، این میزان امسال به 52 هزار هکتار افزایش یافت که 30 درصد بیشتر از پارسال است.
 وی با توجه به خرد بودن اراضی کشاورزی در استان، بر لزوم کشت دوم به عنوان تاکید کرد و افزود: پرورش راتون و کشت دوم پس از برداشت برنج امروزه یک ضرورت است که نقش مهمی در افزایش درآمد کشاورزان، افزایش تولید و بهره‌گیری بیشتر از زمینهای کشاورزی استان خواهد داشت.      
سیدمحمدی ظرفیتهای موجود استان را بسیار بالا دانست و عدم استفاده از این ظرفیتها را نشانه ناسپاسی به درگاه الهی برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان املش نیز در این مراسم گفت: از 3هزار و500 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان، 2 هزار هکتار آن امسال به پرورش  راتون اختصاص  یافته است.
فرامرز هادیزاده افزود: تاکنون ۲هزارو۹۲۰ هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان به زیر کشت دوم قرار گرفت که این رقم به نسبت سال گذشته۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی خاطر نشان کرد: محصولات کشت دوم این شهرستان شامل شبدر، سیر، سبزی، ترب، کلزا، لوبیا پائیزی، پاچ باقلا و باقلا برکت است.
گفتنی است در این مراسم که در منطقه آسیابسران رانکوه املش و با حضور معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان، فرماندار املش برگزار شد، جمعی از مسئولین به صورت نمادین اقدام به دروی راتون کردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.